Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRiley, P.; Sicre, M.
InstitutionNancy Univ., (France). Centre de Recherches et d'Applications Pedagogiques en Langues.
TitelUne experience d'auto-enseignement de groupe (An Experiment in Group Self-Instruction). Melanges pedagogiques.
Quelle(1978), (19 Seiten)Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCourse Descriptions; English; Group Dynamics; Grouping (Instructional Purposes); Independent Study; Instructional Innovation; Language Instruction; Learning Activities; Older Adults; Postsecondary Education; Second Language Learning; Small Group Instruction; Teaching Methods
AbstractThe principles and organization of a group learning scheme involving 100 members of the Universite du Troisieme Age are described. The particular group of interest here was involved in a conversational course in English. The average age of the group was 59 and generally the educational level was the baccalaureate. In this form of learning, the group is responsible for the definition of learning objectives and content, selection of method, progress of learning, control over progress, and evaluations. Although CRAPEL provided the necessary support structure and initial instruction in methodology, the working sessions were carried out without teachers, the learners themselves being responsible for management decisions concerning group membership, choice of material, and study techniques. An evaluation of the experience showed encouraging results and indicated that the principles of self-directed learning can be adapted to group work. (Author/AMH)
AnmerkungenCRAPEL, Universite de Nancy II, B.P. 33-97, 54015 Nancy, France (80 Francs for institutions, 40 Francs for individuals)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: