Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionERIC Clearinghouse on Urban Education, New York, NY.; Columbia Univ., New York, NY. Sex Desegregation Assistance Center.
TitelPhysical Education and Athletics: Strategies for Meeting Title IX Requirements. Conference Proceedings. ERIC/CUE Urban Diversity Series, Number 66, August 1979.
Quelle(1979), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Athletics; Elementary Secondary Education; Equal Education; Federal Legislation; Females; Physical Education; Sex (Characteristics); Sex Differences; Sex Discrimination
AbstractThe papers in this collection explore the implications of Title IX in terms of educational equity, analyze sex-related differences between males and females, and outline some strategies for equality in physical education and athletics. Marjorie Blaufarb discusses the physical and psychological inequities that exist in the traditional approach to physical education which provides for separate programs for boys and girls. Dorothy Harris reviews the state of research on physiological sex differences and emphasizes the fact that observed differences are mediated by physical fitness levels rather than by sex. A. Mae Timer examines the requirements of Title IX regulations for physical education and athletics and suggests ways for developing supportive measures necessary to make compliance meaningful. Her paper holds that an understanding of the legal aspects of Title IX and well designed strategies for its implementation may help us to reevaluate current practices and to ascertain whether they contribute to the perpetuation of sex discrimination. (Author/EB)
AnmerkungenInstitute for Urban and Minority Education, Box 40, Teachers College, Columbia University, New York, New York 10027 ($5.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: