Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionResearch for Better Schools, Inc., Philadelphia, PA.
TitelThe Values Theorists' Approach to Moral/Citizenship Education.
Quelle(1978), (80 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Citizenship; Citizenship Education; Curriculum Development; Educational Philosophy; Educational Theories; Elementary Secondary Education; Ethical Instruction; Moral Development; Moral Values; Research Needs; Speeches
AbstractThe document contains a paper on the values theorists' approach to moral/citizenship education and three critiques of the paper. The paper discusses the common goal of values education approaches which is to help individuals lead personally satisfying lives and become constructive members of society. Values clarification, moral development, and cognitive-decision-making theories are examined as well as the traditional models of moralizing and modeling. The author proposes a synthesis of values education objectives. Further research activities are suggested, with an emphasis on furthering knowledge of each of the separate approaches and in undertaking major integrative studies which address basic issues in the field. The final section briefly examines the general community reaction to values education. The first critique takes issue with the proposed synthesis of values education theories and with the author's slighting the social context of values education. The final critique contends that the author of the main paper assesses the state of the art in values education with optimism clouded by uncritical eclecticism. (KC)
AnmerkungenResearch for Better Schools, Inc., 444 North Third Street, Philadelphia, PA 19123 ($6.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: