Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMoser, James M.
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Research and Development Center for Individualized Schooling.
TitelYoung Children's Representation of Addition and Subtraction Problems. Theoretical Paper No. 74. Conceptual Paper No. 4.
Quelle(1979), (45 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAddition; Componential Analysis; Concept Formation; Educational Research; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Mathematical Concepts; Mathematical Models; Mathematics Instruction; Subtraction; Symbols (Mathematics)
AbstractA discussion is presented concerning variables associated with children's representation of certain addition and subtraction problems. Problem components are classified as physical, pictorial, sensual, verbal-spoken, verbal-written, symbolic, or internal. Problems are discussed as abstract (symbolic) or nonsymbolic. Three problem components are identified and discussed: (1) measurable entities, (2) contextual relationships or actions on entities, and (3) characteristics of the missing number. The second component is further broken down into joining, separating, equalizing, part-part-whole, and comparison. Problem structure is also discussed. (MK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: