Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSmelstor, Marjorie (Hrsg.)
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Dept. of English.; Wisconsin Univ., Madison. School of Education.; Wisconsin Univ., Madison. Univ. Extension.
TitelA Guide to Using the Field Work Technique to Teach Writing.
Quelle(1979), (48 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Community Study; Elementary Secondary Education; Experiential Learning; Field Interviews; Field Studies; Guides; Lesson Plans; Student Evaluation; Student Research; Writing (Composition); Writing Exercises
AbstractThis guide to teaching composition through fieldwork is the result of research on student writing similar to Eliot Wigginton's "Foxfire" magazine and other regional products. Following a review of the literature, a step-by-step guide to gathering support from both the school administration and the community for a fieldwork writing project is outlined, along with suggestions for evaluating the student writing that results from such a project. Lesson plans are presented for several writing projects at the elementary and secondary levels, and a sample interview technique is suggested. (AEA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: