Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOgletree, Earl J.; Lillie, Marianne
TitelMotor Development and Reading Achievement.
Quelle(1976), (7 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Academic Achievement; Beginning Reading; Child Development; Cognitive Development; Integrated Activities; Motor Development; Perceptual Motor Learning; Primary Education; Psychomotor Skills; Reading Achievement; Reading Instruction
AbstractPast studies in child development have clearly established that motor development is the basis for later, higher-order developmental processes. The motor developmental approach to learning focuses on the acquisition of skills and concepts in various academic subjects through motor activities. It is based partly on the theory that children, being predominantly movement-oriented, will perform better when "academic learning" occurs with some kind of pleasurable physical activity. Three recent studies have shown that children have become better readers and more favorably oriented to academic activities when a motor developmental approach augmented reading and other types of language instruction. (RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: