Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLira, Juan R.
TitelA Psycholinguistic Analysis of Reading and Its Implications for Classroom Instruction.
Quelle(1979), (29 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterElementary Secondary Education; Inservice Teacher Education; Language Acquisition; Language Processing; Minority Groups; Psycholinguistics; Reading Comprehension; Reading Development; Reading Instruction; Reading Processes; Reading Research; Reading Skills; Research Reviews (Publications); Teacher Role
AbstractThe purposes of this paper are to explore the reading process from a psycholinguistic point of view and to discuss some of the implications that may have a direct bearing on children's becoming effective and efficient processors of meaning. The paper first reviews related literature in the following areas: language acquisition before school, children as learners, classroom environment, comprehension and reading, conditions promoting effective and efficient reading, and the role of the teacher. It next offers conclusions about the teaching of reading based on the research review, and concludes with recommendations concerning reading instruction. (FL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: