Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBressan, Elizabeth S.
TitelMultivariate Considerations in Children's Physical Education: Social Interaction.
Quelle, (7 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Athletics; Behavior Patterns; Children; Dance; Deep Structure; Interaction Process Analysis; Intergroup Relations; Learning Theories; Movement Education; Physical Education; Role Perception; Social Relations; Socialization
AbstractInherent in all sport, dance, and movement activity are implied patterns of interaction between and among all participants and the relevant characteristics of their environment. Through these patterns children learn various structures of acceptable social behavior as defined by the roles-oriented value system of our culture. Eight different behavior models are intrinsic in physical education. Solitary behaviors are defined as intra- or extra-individual, while cooperative patterns are either aggregate or intragroup in nature. Achievement-oriented patterns may be found at interindividual, unilateral, multilateral, or intergroup levels of competition. Whether children react to inherent or to respondent behavior patterns, educators must consider the social interaction factors in the planning of any physical activity. (LH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: