Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWilkinson, Louise Cherry; und weitere
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Research and Development Center for Individualized Schooling.
TitelA Sociolinguistic Approach to Communication in Small Instructional Groups. Technical Report No. 505.
Quelle(1979), (89 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterChild Language; Classroom Communication; Communication Skills; Communication (Thought Transfer); Grade 1; Interaction Process Analysis; Language Patterns; Language Research; Primary Education; Research Reports; Small Group Instruction; Sociolinguistics
AbstractA pilot study was conducted as part of a larger sociological investigation of small group interaction. Specifically, the study dealt with communication in three first-grade advanced reading groups, each composed of 15 children, and focused on two types of requests: those for action and those for information. Student interactions were audio- and videotaped during a reading activity. Requests for information and action were identified and further analyzed according to linguistic form. Data analysis revealed that children differed in the variety and complexity of their requests to other children and that no strong same-sex preference for choice of listener emerged. (FL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: