Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReavis, Charles A.; Shine, Stephen C.
TitelA Study of the Effects of Prefatory Remarks on Teacher Evaluation.
Quelle(1977), (19 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAttitudes; Bias; Evaluation Criteria; Expectation; Observation; Predictive Validity; Teacher Behavior; Teacher Evaluation
AbstractA test was made to determine the impact of positive or negative expectations on individuals conducting formal observation of teachers in the classroom for the purpose of evaluation. Two groups of graduate students who were receiving training in classroom observation viewed a video tape of a teacher instructing her class. Group one was given the impression that she had been a fine education student in college; group two was told casually that she had not been outstanding in college. A review of the evaluation ratings by the two groups revealed that their responses to the teacher's classroom behavior was colored by the prefatory remarks they had heard, and that they were inclined to judge her with some positive or negative bias. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: