Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenJelinek, James John (Hrsg.)
InstitutionProfessors of Curriculum, Tempe, AZ.
TitelEducation in Flux--Implications for Curriculum Development. Presentations Made at the Twenty-Ninth Annual Meeting of the Professors of Curriculum (Detroit, Michigan, March 2-3, 1979).
Quelle(1979), (144 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Academically Gifted; Adult Development; Basic Skills; Capitalism; College Curriculum; Curriculum Development; Economics; Educational Change; Educational Trends; Elementary Secondary Education; Ethnic Studies; General Education; Higher Education; Humanism; Humanistic Education; Lifelong Learning; Minimum Competency Testing; Multicultural Education; Nontraditional Education; Self Concept; Teaching; Washington (Seattle)
AbstractThis collection of conference presentations includes "The Curriculum Field--A View" by Alice Miel, "The State of the Curriculum: Frills, Fads, and Alternatives" by Robert S. Zais, "Lifelong Learning: Significance for Curriculum Development" by Norman V. Overly, "Education of the Gifted and Talented: A Look Around and a Look Ahead" by A. Harry Passow, "Self Awareness and Teaching" by Alex Molnar, "Multicultural Curriculum for Public Education: An Economic Analysis" by Frederick A. Rodgers, "Toward a Humane Curriculum" by Arthur W. Foshay, "A Perspective on Structure in the Undergraduate Curriculum in Colleges and Universities" by Victor B. Lawhead, and "The Realities of Alternative Schools--Seattle, a Case in Point" by David Turney. Reactions to two of the speeches are provided by Francis P. Hunkins, Virginia M. Macagnoni, and Steven Selden. (JM)
AnmerkungenProfessors of Curriculum, Editor, College of Education, Arizona State University, Tempe, Arizona, 85281 ($15.00; 10% discount for orders of 10 or more)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: