Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionBernard Van Leer Foundation, The Hague (Netherlands).
TitelBi-lingual Learning in Multi-Racial Societies. Selected Titles.
Quelle(1978), (329 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBibliografie; Bibliographies; Biculturalism; Bilingual Education; Bilingualism; Cross Cultural Studies; Cultural Context; Cultural Pluralism; Culture; Educational Policy; Ethnicity; Instructional Materials; Language Instruction; Minority Groups; Multilingualism; Psycholinguistics; Public Policy; Second Language Learning; Second Languages; Sociolinguistics
AbstractThis bibliography is intended to help people who are concerned with bilingual, bicultural situations and particularly with the educational aspects of these situations. Reflecting a variety of viewpoints, it contains studies on all aspects of bilingualism. In addition to the 2,363 titles, there is a subject index and two appendices. Appendix I presents a list of institutions and/or periodicals in the field of bilingual, bicultural, and migrant education. Appendix II provides information on obtaining materials from data bases in many countries. (AMH)
AnmerkungenBernard Van Leer Foundation, P.O. Box 85905, 2508 CP, The Hague, The Netherlands
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: