Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBerke, Joel S.; und weitere
InstitutionEducational Testing Service, Washington, DC. Education Policy Research Inst.
TitelSchool Finance in the 70's: The Background for Policy Development.
Quelle(1975), (110 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Court Doctrine; Court Litigation; Court Role; Educational Finance; Elementary Secondary Education; Equalization Aid; Federal Aid; Finance Reform; Financial Policy; Fiscal Capacity; Fund Raising; Property Taxes; Resource Allocation; School District Spending; School Taxes; State Aid; State School District Relationship; Tables (Data); Tax Effort
AbstractThis document provides background information intended to help in the formulation of educational finance policy at the national level. The first chapter discusses variations in spending within and between states since the 1930s; causes for inequitable and inefficient revenue raising and resource allocation; and differences between states in effectiveness of educational finance. The second chapter analyzes the role of federal aid in school finance. The third and final chapter presents the context for policy development, including the updating of equalization aid policies, the impact of court decisions on educational finance, and the role of the Education Amendments of 1974. (PGD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: