Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenWargo, Michael J. (Hrsg.); Green, Donald Ross (Hrsg.)
InstitutionCTB / McGraw-Hill, Monterey, CA.
TitelAchievement Testing of Disadvantaged and Minority Students for Educational Program Evaluation.
Quelle(1977), (472 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Achievement Tests; Basic Skills; Compensatory Education; Educational Testing; Educationally Disadvantaged; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Government Role; Minority Group Children; Program Evaluation; Standardized Tests; Test Bias; Test Construction; Testing Problems
AbstractThe following papers were delivered: Introductory Remarks, John W. Evans; An Evaluator's Perspective, Michael J. Wargo; Problems of Achievement Tests in Program Evaluation, Donald Ross Green; Diverse Human Populations and Problems in Educational Program Evaluation via Achievement Testing, Edmund W. Gordon; Critical Issues in Achievement Testing of Children from Diverse Ethnic Backgrounds, Robert L. Williams, Doris Mosby, and Verlaine Hinson; A Discussion of Perspectives, Michael J. Wargo and Donald Ross Green, editors; Classical Test Development Solutions, William E. Coffman, (Comments: Richard M. Jaeger); Test Fairness and Test Bias: A Review of Procedures, William R. Merz, (Comments: Dan G. Ozenne); Achievement Tests and Differential Norms, John C. Bianchini, (Comments: John F. Draper); Teachers, Students, and Standardized Test Administration, Thelma L. Spencer; Effects of Testing Conditions on Performance of Minority Children, Edgar G. Epps, (Comments: Olen E. Jones and William S. Hall); Program Evaluation Using Criterion-Referenced Tests, Glenn E. Roudabush, (Comments: Frank B. Womer and Glenn E. Roudabush); Achievement Test Selection for Program Evaluation, Ralph Hoepfner, (Comments: Ralph W. Tyler); and Cautions to Evaluators, G. Kasten Tallmadge, (Comments: Robert F. Boruch). Three perspectives were represented: nontechnical, measurement, and evaluation. Forty-eight recommendations were made for the federal government, test developers, and program evaluators. (CP)
AnmerkungenCTB/McGraw Hill, Del Monte Research Park, Monterey, California 93940 (Library of Congress Catalog Card Number 78-4519, $8.95)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: