Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLeBlanc, John F.
InstitutionIndiana Univ., Bloomington. Mathematics Education Development Center.
TitelMathematical Problem Solving Project Technical Report I: Documents Related to a Problem-Solving Model. Part C: You Can Teach Problem Solving. Final Report.
Quelle(1977), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElementary Education; Elementary School Mathematics; Instruction; Learning Activities; Mathematics Education; Problem Solving; Teaching Methods
AbstractFour procedures are stated which are inherent in problem solving: (1) understanding the problem; (2) planning to solve the problem; (3) solving the problem; and (4) reviewing the problem and the solution. Each of the four procedures is illustrated using problems appropriate for elementary school children. These illustrations are accompanied by some guidelines and instructional moves which can be used to help children in their problem solving. Two different problems are used: (1) a typical textbook problem; and (2) a process problem. (MP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: