Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTalbot, Raymond J., Jr.
InstitutionRice Univ., Houston, TX. Dept. of Space Physics and Astronomy.
TitelA Competency-Based Self-Paced Astronomy Course for Liberal Arts Students. Final Report.
Quelle(1975), (39 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAstronomy; College Science; Course Descriptions; Curriculum Development; Evaluation; Higher Education; Instruction; Liberal Arts; Majors (Students); Physics; Program Descriptions; Science Education
AbstractThis publication is the final report of the activities performed in the development of an introductory astronomy course operated in a competency based mode. The objective was for the course to be completely opposite from one which emphasizes memorization of factual knowledge. Instead, the student was to be involved in activities where he or she would have to solve problems in a fashion analogous to that of a working scientist. The report discusses the structure of the new course, the bookkeeping system and procedure for evaluation. The report also includes results of evaluation of student populations, relative merits of the new course versus the old, student attitudes, and costs of operating the new course. (Author/GA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: