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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
A chronology of the events in a 1977-1978 series of teacher/school board/administrator conflicts in Warsaw, Indiana, is presented in this paper. Newspaper stories, editorials, letters, memoranda, interview statements, legal documents, and minutes of various meetings are cited in accounts of numerous individual events. The events reported involve conflicts regarding the school board's removal of an individually guided elementary education program; the banning and burning of a values clarification book used in the high school; the banning of three books used by a high school teacher, and the teacher's subsequent dismissal; the dismissals of other teachers for nonacademic reasons; the school board-initiated search for "objectionable material" used in classrooms; the discontinuation of a phase-elective program at the high school; alleged administrator intimidation of a student who wrote an editorial supporting two dismissed teachers; and the complaint brought before the Indiana Education Employment Relations Board alleging the commission of an unfair labor practice by the school board. The paper concludes with a list of questions addressing basic issues raised by the conflicts in Warsaw. (GT)
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Jenkinson, Edward B.: "Who Will Control the Minds of the Students" in Warsaw, Indiana? Occasional Paper Number 16. 1978.
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