Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJones, Jack B.
TitelComprehension's the Name of the Game.
Quelle(1978), (6 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterKonferenzschrift; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Abstract Reasoning; Charts; Classification; Cognitive Processes; Comprehension; Difficulty Level; Elementary Secondary Education; Intellectual Development; Literature Reviews; Models; Reading Comprehension; Reading Instruction; Teaching Methods
AbstractMany writers have suggested that comprehension occurs at several levels (e.g., literal, inference, and conclusion). However, many teachers spend as much as two-thirds of their time on lower-level skills such as phonics and literal-level comprehension skills. Some authors have suggested ways of assisting readers in achieving comprehension at more than one level by such techniques as surveying and paragraph analysis. Several prominent educators have devised models of learning and thought, which have been translated into usable taxonomies for developing comprehension skills. (A chart is included that presents six of these models along with examples of how each is employed.) (TJ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: