Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPhillips, Beverly
TitelAdolescent Thought: Curriculum Implications.
Quelle(1978), (12 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAbstract Reasoning; Adolescents; Cognitive Development; Cognitive Processes; Course Content; Curriculum Development; Individual Development; Maturity (Individuals); Secondary Education
AbstractCognitive development as it progresses from concrete to abstract thinking is discussed as it relates to adolescent youth and the early secondary curriculum. Piagetian tests administered to a group of freshman and sophomore high school students revealed that many had difficulty with those scholastic activities requiring formal reasoning. Three curriculum areas--algebra, English, and history--are examined as subjects in which these students need the abstract reasoning powers they lack. It is emphasized that teachers must understand the processes involved in moving a student to the formal operational stage of thinking. Maturation, social interaction, experience, and equilibration are identified as factors facilitating this development. The implications for secondary education are pointed out, and recommendations are made for developing a curriculum that will provide an opportunity for this necessary cognitive growth. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: