Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBeatty, Leslie; und weitere
InstitutionStanford Univ., CA. School Mathematics Study Group.
TitelMathematics for the Elementary School, Book 3, Teacher's Commentary, Part II, Unit No. 59. Revised Edition.
Quelle(1965), (352 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCurriculum; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Geometry; Instructional Materials; Mathematics Education; Number Concepts; Textbooks
AbstractThis is part two of a two-part SMSG mathematics text for elementary school students. One of the goals of the text is the development of mathematical ideas via appropriate experiences with things from the physical world and the immediate environment. The text materials provide an introduction to the study of mathematics in which growth is from the concrete to the abstract, from the specific to the general. The authors emphasize exploration and progressive refinement of ideas associated with both number and space. Chapter topics include: (1) addition and subtraction - shorter forms of computation; (2) length and area; (3) multiplication, quotients, and division; (4) rational numbers; and (5) division. (MP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: