Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStriffler, Nancy; und weitere
TitelComparison of Audiovisual and Traditional Methods for Teaching Language Concepts to Retarded Children.
Quelle(1977), (11 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterEducational Television; Instructional Innovation; Language Acquisition; Mental Retardation; Orientation; Student Participation; Teaching Methods; Videotape Recordings
AbstractA videotape designed to teach the color red to 18 retarded children (ages 3-5 years) was tested in comparison to traditional methods of instruction. The children were divided into three groups, one viewed the experimental videotape, one traditionally taught videotape, and one a non-televised traditional presentation, each was instructed by the selected method twice a day for four consecutive days. No significant difference was found among the three conditions. Results suggest that presentation of common objects, familiar child-like situations, and requests for viewer participation were most successful in gaining orientation; and that television instruction might be an effective tool in the language development program of retarded children. (Author/PHR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: