Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionUnited Nations Educational, Scientific, and Cultural Organization, Paris (France). Div. of Statistics on Education.
TitelStatistics of Educational Attainment and Illiteracy, 1945-1974. Unesco Statistical Reports and Studies, No. 22.
Quelle(1977), (412 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; französisch; spanisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Academic Achievement; Adolescents; Adult Learning; Adult Literacy; Adults; Age Differences; Census Figures; Demography; Educational Attainment; Foreign Countries; Global Approach; Illiteracy; International Studies; Older Adults; Sex (Characteristics); Statistical Data; Young Adults; Africa; Asia
AbstractThis publication presents statistics on educational attainment and illiteracy by country, age, sex, and other characteristics where available. Data are derived from censuses and surveys carried out since 1945, supplemented by a limited number of estimates. Most of the basic data is taken from the "Demographic Yearbook Population Census" questionnaires collected by the United Nations Statistical Office. The text is presented in English, Spanish, and French. Data for over 200 countries/territories are contained in the document. (CSS)
AnmerkungenUnited Nations Educational, Scientific, and Cultural Organization, 7 Place de Fontenoy, 75700 Paris ($8.50)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: