Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTalmage, Harriet; Eash, Maurice J.
TitelA Paradigm for Designing Evaluation Studies of Three Determinants of Classroom Learning Environment: Curriculum, Instruction, And Instructional Materials.
Quelle(1978), (19 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterClassroom Environment; Classroom Research; Curriculum Evaluation; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Instruction; Instructional Materials; Models; Program Effectiveness; Research Design
AbstractThis paper presents a paradigm for designing evaluation research studies that permits examination of the effects of curriculum, instruction, and instructional materials on the learning environment as the determinants function independently, as they relate to one another, and as they interact in complex ways in the naturalistic setting. The paradigm is conceptualized as three intersecting circles. Superimposed on the three circles is a triangle that represents the classroom. This configuration yields various areas that can be grouped into six levels for generating research studies. Evaluation research studies are described that illustrate various levels of the paradigm. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: