Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCole, Glenn A.; und weitere
TitelComparative Academic Achievement of Regularly Admitted and Conditionally Admitted Freshmen in a State University.
Quelle(1978), (10 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAbstract Reasoning; Academic Achievement; Achievement Rating; Admission Criteria; Cognitive Processes; College Admission; College Students; Comparative Analysis; Grade Point Average; Higher Education; Institutional Research; Low Achievement; Open Enrollment; State Universities; Statistical Studies
AbstractThe academic standings of provisionally admitted high school graduates and matched controls (regular admissions) at a state university were analyzed after one to three years. The results revealed highly significant differences in favor of the controls. The criterion was academic status at the university. Analysis of covariance controlling the differences in high school grade point average still showed a difference in favor of the controls at the five percent level of significance. The provisionally admitted students' relative weakness in quantitative reasoning is suggested as a possible contributing factor. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: