Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLoew, Helene Z.; und weitere
InstitutionNew York State Association of Foreign Language Teachers.
TitelNYSAFLT Projects and Research Survey: Results and Implications.
Quelle(1978), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCommunicative Competence (Languages); Educational Needs; Elementary Secondary Education; Higher Education; Instructional Improvement; Language Instruction; Language Programs; Language Skills; Language Teachers; Needs Assessment; Program Improvement; Questionnaires; Research Needs; Second Language Learning; Supervisors; Surveys; Teacher Associations; Teacher Educators; Teaching Methods; New York
AbstractA report is presented of a survey conducted in the fall of 1977 among 185 representative foreign language supervisors, teachers on all levels, and teacher trainers. The purpose of the survey was to determine what projects and research in the area of curriculum, instruction, and classroom management were most needed and should therefore be developed by the organization (NYSAFLT) through meetings, inservice workshops, articles in publications and the possible funding of research projects. The survey shows a major interest of the teachers to be in the speaking skill, in communicative competence, and in methods that emphasize the speaking skill, small group instruction and student projects. A report of the survey, the questionnaire used, and a tabulation of all survey results are included. (Author/AMH)
AnmerkungenHelene Loew, Bureau of Foreign Languages Education, State Education Department, Albany, New York 12234 (limited supply)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: