Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJewell, Larry R.; Weston, Curtis R.
InstitutionMissouri Univ., Columbia. Dept. of Practical Arts and Vocational-Technical Education.
TitelEffects of Noise on Reading Comprehension and Task Completion Time. Final Report.
Quelle(1978), (7 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAgricultural Education; Classroom Environment; Performance Factors; Reading Comprehension; Reading Research; School Shops; Secondary Education; Vocational Education
AbstractTo determine the effects of noise intensities found in vocational shops and laboratories on student reading comprehension and task completion time, a study was conducted involving 94 students from 6 schools. The students were randomly assigned to either a control group or an experimental group and given the task of reading and answering questions. The control group worked under quiet classroom conditions of approximately 55 decibels while the experimental group worked under conditions of 110 decibels, a noise level often found in a vocational laboratory. The findings of the study indicated that as noise intensities increased, reading comprehension decreased and the time required to complete the assigned task increased. These findings suggest that vocational instructors should take measures to reduce noise levels in shops and laboratories. (FL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: