Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDamarin, Suzanne K.
TitelA Combinational Model for the Interpretation and Use of Propositions in the Context of Elementary Mathematics.
Quelle(1978), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Research; Elementary School Mathematics; Instruction; Learning; Learning Theories; Logic; Mathematical Linguistics; Mathematical Logic; Mathematics Education; Preservice Teacher Education
AbstractThe author presents an organizational model which exhibits relationships among preservcie teachers' skills in the use of interpretation of logical connectives in mathematical contexts. The model also provides direction to teahcers of courses on mathematics and mathematics methods who seek to acquaint their students with those notions of logic recommended by CUPM. The model treats the translation from mathematical statements to logical statements, and conversely. An empirical test has yielded considerable support for the model. After a brief description of the model and this test, the author discusses implications for instruction, especially as they are related to statements and context of mathematical problems. (MN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: