Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHiatt, Diana B.
TitelThe Effect of Teacher Aides in Primary Classrooms.
Quelle(1978), (30 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Classroom Techniques; Helping Relationship; Individualized Instruction; Interpersonal Relationship; Job Satisfaction; Primary Education; Teacher Aides; Teacher Attitudes; Teacher Effectiveness
AbstractAn intensive study of twenty five primary classrooms with and without aides suggested that teachers with aides displayed more evidence of job satisfaction in teaching and were able to devote more time to teaching activities they valued. Teachers with aides were able to devote more time to instruction and less time on classroom management. There was no marked evidence that teacher aides altered the teacher's ability to individualize instruction or to create greater pupil involvement. Teachers interviewed preferred spending money on a teacher aide than on classroom materials, equipment, or consultants. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: