Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKarnes, Merle B.
TitelIdentifying and Programming Young Gifted/Talented Handicapped Children.
Quelle(1978), (14 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademically Gifted; Demonstration Programs; Educational Methods; Identification; Mainstreaming; Open Education; Preschool Education; Program Descriptions; Talent
AbstractThe paper describes the identification process and procedures developed in a project for gifted/talented handicapped children (3 to 5 years old) in six talent areas: intellectual, academic, creative, social/leadership, visual and performing arts, and psychomotor. Characteristics of two approaches (the informal open classroom and an approach based on Guilford's Structure of the Intellect) used to educate these children in a mainstream setting are delineated. The article also includes a discussion of the evaluation process used in the two approaches as well as parent involvement. (Author/SBH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: