Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSteiner, Nancy M.; Yuthas, Ladessa
TitelA Self-Paced College Developmental Reading Program using PSI (Personalized System of Instruction).
Quelle(1978), (9 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; College Freshmen; Developmental Reading; Higher Education; Individual Instruction; Learning Modules; Mastery Learning; Paraprofessional School Personnel; Peer Teaching; Reading Improvement; Reading Programs; Reading Skills; Student Motivation; Study Skills
AbstractA program based on the personalized system of instruction (PSI) was written and used in a developmental reading-study skills course for college freshmen. The following principles characterize the PSI: emphasis on the use of written materials--textbook references, questions, and teacher-developed worksheets; the required passing of a mastery test before proceeding to the next module; self pacing for each student; lectures and class activities that are sources of motivation and of critical information; and the use of paraprofessionals, students, or peers in the class as proctors in correcting mastery tests and related materials. Student response to the course was positive and prompted a refining of the program. (MAI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: