Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChampagne, Audrey B.; und weitere
InstitutionPittsburgh Univ., PA. Learning Research and Development Center.
TitelA Classroom Study of the Influence of Science Knowledge Structures on Children's Success in Solving Academic Problems. Draft.
Quelle(1978), (43 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Research; Elementary School Science; Elementary Secondary Education; Geology; Individualized Instruction; Problem Solving; Science Education; Secondary School Science; Success
AbstractThis document reports on an educational research study directed towards identifying components necessary for the design of instructional programs to teach problem solving to students in grades 2-8. Thirty eighth grade students utilizing a geology unit from the Individualized Science (IS) program participated in the pilot study reported here. Results indicate knowledge, the interaction of knowledge and process, and other factors such as the ability to recognize and define terms and the ability to identify relationships among terms contributed to final scores obtained. (SL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: