Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMoe, Alden J.; Hopkins, Carol J.
TitelParsing Word Strings from Text with a Computer: Implications for Reading Instruction.
Quelle(1978), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBeginning Reading; Computers; Content Analysis; Elementary Education; Phrase Structure; Reading Instruction; Reading Skills; Sight Vocabulary; Syntax; Word Frequency; Word Recognition
AbstractCompilation of a list of the most common phrases used in reading was begun with the rationale that the quick recognition of phrases would facilitate reading comprehension. These first efforts showed that categorizing phrases by parts of speech did not provide acceptable levels of accuracy. The system that was effective, however, used a computer program that recorded every consecutive two- and three-word sequence in the text sample and determined which of these word strings recurred most frequently. The computer program makes possible samplings of large amounts of text-50,000 words or more-thus eliminating the idiosyncrasies of text sampling. The researchers who developed this system believe that the common phrases it identifies should be taught in much the same manner as common words are now taught in beginning reading instruction. (RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: