Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCarver, Fred D.
TitelA Return to Rhetoric: School Administration Textbook Literature from 1946 to 1955.
Quelle(1978), (17 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Administrator Education; Administrators; Democratic Values; Educational Philosophy; Educational Trends; Elementary Secondary Education; Higher Education; Literature Reviews; Textbook Content; Textbooks
AbstractTextbooks in educational administration published in the years 1946 through 1954 were examined for the purpose of testing the theses that the dominant emphases in them were democratic administration and community schools; and that by the end of the period a quest for a new scientific basis for administration would be apparent. A sample of twelve textbooks was selected and examined, with special attention given to the preface/introduction. Textbooks examined revealed much less evidence that a search was beginning for a scientific basis for educational administration than that the philosophy/ideology of democratic administration dominated the period literature. The evidence for a new quest was less pervasive than the more implicit and subtle support for the community school concept. (Author/MLF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: