Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAllington, Richard L.
TitelAre Good and Poor Readers Taught Differently? Is That Why Poor Readers are Poor Readers?
Quelle(1978), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Oral Reading; Performance Factors; Primary Education; Reading Ability; Reading Instruction; Reading Research; Teacher Behavior; Teacher Response; Teaching Methods
AbstractTeacher verbal behaviors following oral reading errors of primary grade children were the focus of this study. The incidence, location, and type of verbal interruption behaviors that occured during classroom reading instruction were contrasted for high-and low-ability readers. Results for 20 teachers indicated that they were more likely to interrupt poor readers than good readers who erred when reading aloud. Further analyses indicated that the location and type of teacher verbal behaviors differed as a function of reading ability level. Additionally, good readers read over twice as many words per lesson as did poor readers. (Author/AA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: