Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionChicago Board of Education, IL.
TitelA Guide to the Development of Bilingual Education Programs.
Quelle(1974), (64 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Bilingual Education; Bilingual Students; Bilingualism; Community Involvement; Curriculum; Curriculum Design; Curriculum Development; Educational Objectives; Elementary Secondary Education; Instructional Materials; Language Instruction; Language of Instruction; Language Teachers; Needs Assessment; Parent Participation; Program Design; Program Development; Program Evaluation; Program Guides; Second Language Learning; Teacher Education; Teaching Methods; Testing
AbstractThis handbook is designed for school administrators, teachers, parents, and community groups who are interested in establishing a bilingual education program in their school. Since it is intended to be a practical, step-by-step guide to bilingual education, the handbook emphasizes the process of developing a program, pointing out alternatives available at each stage. The guide is organized into four chapters: (1) Deciding: Introduction; Considerations on Bilingual Education; The Planning Checklist; (2) Planning: The Planning Committee; The Needs Assessment; The Program Aims; The Program Design; (3) Organizing: Student Selection; Student Grouping; Curriculum Development; Staff Selection; Staff Training; Materials, Facilities, Budgets; (4) Operating: Pretesting; Methods of Instruction; Parent and Community Involvement; Dissemination; Evaluation. The appendix consists of a guide to sources of information and materials. A selected bibliography concludes the handbook. (CLK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: