Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKirson, Tamara; und weitere
InstitutionNational Inst. of Mental Health (DHEW), Rockville, MD.
TitelBibliography on the Hyperkinetic Behavior Syndrome.
[Report No.: (ADM)77-449
Quelle(1978), (47 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBibliografie; Bibliographies; Drug Therapy; Elementary Secondary Education; Hyperactivity; Preschool Education; Research Reviews (Publications); Student Characteristics
AbstractThe bibliography on the hyperkinetic behavior syndrome focuses on the behavior characteristics of and treatment for hyperactivity. Entries are divided into the following sections (sample subsections are in parentheses): general review of pediatric psychopharmacology; the hyperkinetic behavior syndrome (overview, diagnosis and evaluation, assessment, familial factors, the preschool population, and the educator's perspective); drug treatment (antidepressants, stimulants, tranquilizers and others, and side effects); other treatments or hypotheses (behavior modification, multimodality treatments, and food additives); published articles; and NIMH (National Institute of Mental Health) research grants. Information on each entry usually includes author, title, source, publication data, and pagination. (SBH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: