Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenThomas, M. Angele (Hrsg.)
InstitutionERIC Clearinghouse on Handicapped and Gifted Children, Reston, VA.
TitelDeveloping Skills in Severely and Profoundly Handicapped Children.
Quelle(1977), (44 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Attention Control; Autism; Cerebral Palsy; Communication Skills; Deaf Blind; Elementary Secondary Education; Exceptional Child Education; Mental Retardation; Moderate Mental Retardation; Multiple Disabilities; Physical Disabilities; Self Care Skills; Severe Disabilities; Severe Mental Retardation; Skill Development; Stimulation; Teacher Education; Teaching Methods; Visual Learning
AbstractIncluded in the publication are 10 articles on developing basic skills in severely and profoundly handicapped children. The first paper focuses on the development of object permanence, a basic cognitive skill, while the second and third review procedures for developing self care skills (toileting and eating). A fourth paper discusses an interdisciplinary approach to a communication system for a nonvocal severely physically handicapped student. A vision stimulation program for low functioning deaf-blind rebella children is outlined in the fifth article, while initial attention control procedures are discussed in the sixth. Topics covered in the remaining papers are techniques for developing appropriate school bus behavior, considerations in involving the autistic child in the regular school, the use of a learning center approach, and teacher education. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: