Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAdams, Effie Kaye
TitelProfessional Reading Teachers in Bureaucratic Organizations.
Quelle(1977), (25 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Decision Making; Discipline Policy; Educational Policy; Higher Education; National Surveys; Negotiation Agreements; Reading Instruction; Reading Programs; Reading Teachers; Secondary Education; Teacher Role
AbstractThis study sought to ascertain the extent to which professional reading teachers participate in the decision-making processes that affect various aspects of their programs. Questionnaires were returned by 74 high school teachers (59%) and 67 college teachers (53%). Responses indicated that a much higher percent of both high school and college reading teachers were involved in the decision-making process than in previous years. This was attributed to negotiations in which teachers at both levels have been heavily involved. One exception to teacher involvement occured in regard to determining the limits of student behavior (attendence, punctuality, and makeup work); almost universally, administrators devise the regulations in this area. (Author/AA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: