Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBoldt, R. F.; und weitere
InstitutionAir Force Human Resources Lab., Brooks AFB, TX.
TitelSociolinguistic and Measurement Considerations for Construction of Armed Services Selection Batteries. Final Report for Period October 1975-June 1977.
[Report No.: AFHRL-TR-77-65
Quelle(1977), (43 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAptitude Tests; Cultural Differences; Culture Fair Tests; Language Patterns; Language Styles; Linguistic Competence; Literary Devices; Military Personnel; Minority Groups; Personnel Selection; Social Differences; Sociolinguistics; Test Bias; Test Construction; Test Interpretation; Test Items; Testing; Testing Problems; Verbal Ability
AbstractTest fairness or bias may be defined in many different ways, and the existence of possible bias is difficult to demonstrate. Sociolinguistic analysis may be used to check for fairness or bias in test directions, test content specifications, or test items. Four sociolinguistic principles are held to be relevant for this task: (1) pragmatics--that the values stated or implied in test items should be consistent with the values and experience of the examinees, (2) processing--that the process required to arrive at the answer should be explicit in the item stem and appropriate to the test content, (3) formality--that the level of formality in language should not exceed the level required to state the problem effectively, and (4) redundancy--that clarity and completeness are more valuable in item writing than are brevity and avoidance of redundancy. These principles are applied to examples from a word-knowledge test which may be used in the Armed Services aptitude testing battery. Prospects for further research and test development are discussed. (CTM)
AnmerkungenSuperintendent of Documents, U.S. Government Printing Office, Washington, D.C. 20402 (Stock Number 771-122/86)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: