Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOzaki, Roger H.
TitelCLEP Students Compared to Non-CLEP Students in the Community College.
Quelle(1978), (11 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdvanced Placement Programs; Age; College Credits; Community Colleges; Comparative Analysis; Educational Research; Equivalency Tests; Grade Point Average; Standardized Tests; Student Characteristics; Two Year Colleges; College Level Examination Program; SAT (College Admission Test)
AbstractA random sample of 100 students who had participated in the College Level Examination Program (CLEP) at DeKalb Community College (Georgia) was compared with 100 non-CLEP students on factors of Scholastic Aptitude Test (SAT) scores, grade point average, academic units earned, and age. CLEP students averaged a SAT verbal score of 560 and 490 on math compared to 410 in each area for non-CLEP students. A grade point average (GPA) of 3.5 and 53 quarter units were earned by the CLEP group, while non-CLEP subjects averaged a 2.7 GPA and 45 units. The CLEP group averaged 29 years of age compared with 22 years for non-CLEP students. All differences were statistically significant. (RT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: