Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOakland, Thomas
TitelPluralistic Norms and Estimated Learning Potential.
Quelle(1977), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCultural Pluralism; Culture Fair Tests; Elementary Education; Intelligence Quotient; Minority Groups; Norm Referenced Tests; Research Projects; Test Bias; Testing Problems
AbstractIn order to appropriately interpret norm referenced measures, we need to know the characteristics of persons in the standardization sample. Mercer (1977) states that evidence from three sources should be examined when deciding if pluralistic norms are needed. First, do racial-ethnic groups differ on important social, economic, and cultural characteristics? Second, do they also differ in their test performce? And, third, do these socio-cultural characteristics correlate with test performance? Affirmative answers to these questions would suggest the need for pluralistic norms. The Estimated Learning Potential (ELP) is a statistical device which, if its validity is established, may help make equitable comparisons among children of different ethnic groups. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: