Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKlausmeier, Herbert J.; und weitere
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Research and Development Center for Cognitive Learning.
TitelThe Analysis of Nine Process-Concepts in Elementary Science. Technical Report No. 428.
[Report No.: WRDCCL-TR-428
Quelle(1976), (111 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterConcept Formation; Concept Teaching; Educational Research; Elementary Education; Elementary School Science; Instruction; Learning Processes; Process Education; Research Reports; Science Education; Scientific Concepts
AbstractTheory and research background regarding the teaching of concepts are presented. Procedures are given in detail on how a concept can be analyzed in order to aid in teaching and preparing instructional materials. Nine processes of science drawn from a published elementary science curriculum ("Science: A Process Approach") are treated as concepts and analyzed. The process-concepts are Observing, Inferring, Predicting, Classifying, Measuring, Using Numbers, Using Space/Time Relationships, Communicating, and Controlling Variables. Each process-concept is analyzed in terms of its definition, defining and variable attributes, examples and nonexamples, related principles, sample problems, and key vocabulary. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: