Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGowie, Cheryl J.; Powers, James E.
TitelA Developmental Study of Judgments of Grammatical Acceptability in Late Childhood and Early Adolescence.
Quelle(1977), (16 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdolescents; Child Language; Children; Grammar; Language Acquisition; Language Patterns; Language Usage; Linguistic Theory; Psycholinguistics; Receptive Language; Sentence Structure; Syntax; Transformational Generative Grammar
AbstractDevelopmental trends in the effects of expectations regarding agent/action matches on judgments of sentence acceptability were investigated. Five sentences reflected expected relations ("harmonious") and five contradicted them ("contrary"). Twelve subjects each were in grades 4 through 8 during year 1; the same 60 subjects participated during year 2. Significant main effects were: expectation, with more harmonious sentences accepted; year, with the mean number of sentences accepted higher in year 1; and group, with the two older groups accepting fewer items. The group by expectation interaction was also significant: means of the three younger groups on harmonious sentences were higher than all other means. Changes in metalinguistic processes in evaluating sentence acceptability are suggested. (Author/CLK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: