Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inIlika, Joseph
TitelA Comparison of a Five and One Half and an Eleven Week Reading Course for Governmental Employees.
Quelle(1977), (9 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Adult Reading Programs; Adults; Comparative Analysis; Postsecondary Education; Reading Comprehension; Reading Improvement; Reading Instruction; Reading Rate; Reading Research; Retention (Psychology); Scheduling; Time Factors (Learning); Vocabulary
AbstractThis study compared the effectiveness of intensive versus extensive courses to improve reading rate and comprehension. Subjects were 46 government employees who voluntarily enrolled in either a five-and-one-half-week course or in one of two eleven-week courses. The three courses were alike in hours of instruction, instructor, content, tests, and behavioral objectives. Differences between pre and post tests favored the extensive instruction groups, as did comparisons of differences for retention, comprehension, and vocabulary between groups. These results support the proposition that spreading out instructional time is more conducive to learning reading skills. (RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: