Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHallinan, Maureen; Sorensen, Aage B.
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Inst. for Research on Poverty.
TitelThe Dynamics of Learning: A Conceptual Model. Discussion Papers #444-77.
[Report No.: IRP-DP-444-77
Quelle(1977), (39 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademic Ability; Academic Achievement; Educational Opportunities; Educational Theories; Learning Processes; Learning Theories; Mathematical Models; Student Motivation
AbstractIn this paper, a theory of the academic achievement process of learning is proposed. Learning is seen as the outcome of the utilization of learning opportunities created in the teaching process by students themselves. These students are characterized by a certain level of ability and effort. The theory is first formulated in a single equation model for learning in which students' ability and effort is assumed constant over time. This model is then modified to take into account an interdependency between effort and achievement. Implications are derived of the proposed conceptions of the learning process for research on school effects and on inequality of educational opportunity. (Author/GC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: