Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFitz-Gibbon, Carol Taylor
InstitutionCalifornia Univ., Los Angeles. Center for the Study of Evaluation.
TitelSetting Up and Evaluating Tutoring Projects. CSE Report on Tutoring, No. 1.
Quelle(1977), (90 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCompensatory Education; Cross Age Teaching; Peer Teaching; Program Design; Program Development; Program Evaluation; Teaching Methods; Tutorial Programs; Tutors
AbstractCross age tutoring is the subject of this document. In this teaching method, secondary school students tutor elementary students in basic skills. The goal is to enhance the learning and motivation of the tutors, in contrast to the practice in which the learning of the tutee is the primary focus. This document, one of a series of seven on this topic, gives a listing and explanation of decisions that must be made at each school site when such a tutoring project is started. Pros and cons for each decision are presented for discussion. A step-by-step outline of evaluation activities is included. A planning summary sheet is appended as well as resources for evaluation and a brief bibliography for further reading. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: