Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWatson, Daniel L.; Hall, Deborah L.
InstitutionLaMesa - Spring Valley School District, CA.
TitelSelf-Control of Hyperactivity.
Quelle(1977), (48 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBehavior Change; Contingency Management; Exceptional Child Research; Hyperactivity; Intermediate Grades; Mainstreaming; Relaxation Training; Self Control
AbstractEvaluated with 86 children (grades 4 through 6) in both regular and special education classes were techniques for teaching children self control of hyperactivity in the regular educational setting. Ss were divided into three groups: control group; placebo-control group, receiving sensorimotor training; and the experimental group, receiving a combination of training in relaxation, biofeedback, and cognitive behavior modification. Pre and post evaluation was done on hyperactive behavior, physical performance, attention span, and muscle tension level. Results showed that the experimental group scored significantly higher on reading comprehension skills and reduced hyperactive behavior significantly more than the control groups. (Author/SBH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: