Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRouth, Robert D.
TitelPhotography as Therapy.
Quelle(1977), (15 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Cerebral Dominance; Educational Objectives; Humanistic Education; Humanization; Integrated Activities; Integrated Curriculum; Perceptual Development; Photography; Therapy; Visual Literacy
AbstractImage making, like writing and speaking, is a carrier of ideas. This paper presents photography as therapy, a useful concept for advocates of humanistic education. The paper shows that Western civilization, due to its preoccupation with science, technology, and commerce, enhances and promotes left-hemispheric brain functions (verbal, analytical, and sequential functions), while it downgrades or neglects right-hemispheric functions (intuitive, holistic, spacial functions). In effect, students are being "educated lopsidedly." The paper concludes that, to promote "balanced thinkers," who can then become "balanced doers," educational activities (such as photography) need to be integrated with the rest of the school curriculum, resulting in more-complete individuals functioning in harmony with their environments. (RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: