Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSloan, Glenna Davis
TitelCan Literature be Taught?
Quelle(1977), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Childrens Literature; Elementary Education; English Instruction; Figurative Language; Language Arts; Literary Criticism; Literary Devices; Literature Appreciation; Teaching Methods
AbstractThis article supports the view that it is not only possible but also essential that literature be taught in elementary schools, arguing that literature belongs at the center of a school's language arts curriculum. The question of how literature may be taught and learned is discussed, and explicit suggestions for its study are delineated. Specific instructional methods include questioning techniques, using examples of figurative language as models for student writing, developing student awareness of literature's continuity by comparing the old (biblical and classical mythology) with the new (contemporary short stories and comics), and discussing methods, techniques, and themes in storytelling. References to works of children's literature are included. (RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: