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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
A comprehension model of simultaneous interpretation activity raises three types of problems: structure of semantic information stored in long-term memory, modalities of input processing and specific restrictions due to situation. A useful concept of semantic mnesic structures includes: (1) a componential-predicative lexicon; (2) a propositional structure of sentences, which provides general comprehension schemata; and (3) macro-structures. During interpretation a double activity occurs: comprehension and production. Comprehension may be conceived of as a decomposition of input speech into semantic features and their recomposition into blocks via semantic schemata. Interpretation is best when these schemata are in the output language. Simultaneous translation efficiency is apparently related to a decrease of phonemic components. Reciprocally, in spite of the additional retrieval and motor activities caused by emission, it seems that semantic recall is particularly high in interpreters. Temporal regulation is a problem specific to simultaneous interpretation. It may be considered as analogous to temporal regulation of information processing in semantic reading and learning; flow of semantic information determines the locking of semantic content and reemission rhythm. Some empirical data are presented to support these views. (Author/CLK)
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Le Ny, Jean-Francois: Psychosemantics and Simultaneous Interpretation. 1977.
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